Skenheliga...

Tyvärr är det så lätt för oss i landet lagom att döma alla över en kam och ha fördomar... 
Alla invandrare är inte snyltare på samhället, alla som röstar på SD är inte rasister, alla vakter som använder övervåld är inte majoriteten av alla vakter, alla 08 tycker inte att lantisar är mer korkade än stockholmare, alla som säger negerboll, sjunger om pepparkakor och gillar Pippis negerkung till pappa är inte heller rasister... felet är att vi SKA tycka om OILIKA men i självaste verket vill vi bara att alla ska tycka och göra som du och jag... skenheliga skulle jag kalla oss svenskar i dagens samhälle... Jag har stort förtroende för vakter / poliser som är tvungna att bemöta samhällets utsatta...som spottar, biter, sparkar, river, slåss...
JA det finns vakter och poliser som ibland kan låta kroppen reagera istället för att låta hjärnan tänka före... vissa utav oss skulle kalla dessa korkade jätteapor på anabola, vissa utav oss skulle kalla det för instinktivt agerande att inte vilja ha spott i ansiktet tex. Nåväl... kände att jag ville engagera mig lite då jag tycker vi är så in i helvete präktiga och duktiga i Sverige! Alla olika yrkeskategorier och alla människor tror jag skulle agera instinktivt... det finns i vår ryggrad..Vårt dna... ända sedan stenåldern.. instinkt! 
Tack för att ni finns och ATT ni vill jobba för den otillräckliga lön ni också har.  ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0