Pepparkaksbak...

Idag var det inskolning igen....Adrian var själv en timme idag...Meja var där också...men jag gick därifrån en stund...han hade inte ens tid att säga hej då...men när jag kom tillbaka grät han och kramades...
Sov som en klubbad i 2 timmar hemma sedan och då passade jag och Meja på att baka klart pepparkakor...det blev MYCKET kakor när man gjorde egen deg...:-)


Igår kväll var jag med Meja på lucia i Tegelsmora kyrka...mysigt värre...:-)
Här lite saft/glögg och pepparkaka efteråt!

Middagen idag bestod av fisk och potatis...tillagad i min nya kompis - Micro Gourmet...

Kokade potatis (delad i två bitar per potatis) i 12 minuter först, tärnade fiskblock och la på övre delen med salladsblad under, kryddade, fyllde på med tomater och hericoverts i under delen ihop med potatisen...körde i micron igen i 16 minuter...KLART!
Gjorde en kall sås på kesella, klippta räkor i små bitar, 1/2 citron pressad i, lite salt och svartpeppar...mums...

Nu ska jag krypa ner under filten och kolla lite tv...imorgon blir det dagis igen...då ska lilleman äta där för första gången...:-)
Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0