Nytt bröd idag...

Provar en annan variant av bröd idag...med vetemjöl och vetekli i, hade även i lite ljus sirap och solrosfrön ovanpå...
Hoppas på godkänt av min testpanel...min familj...:-)

Läste en artikel om att Storbrittannien eventuellt skulle förlänga sin föräldraledighet men dom jämnförde med SKRÄCKexemplet Sverige som har lång föräldraledighet och det är enligt dom en KVINNOfälla...grrr...
http://www.aftonbladet.se/wendela/article6211527.ab

JAHA!!! Men är det verkligen VIKTIGARE med en karriär som CHEF eller liknande än BARNENS BÄSTA...??? ÄRLIGT...mamman är den viktigaste i ett barns liv...iallafall den första tiden och rent biologiskt är mamman också den som ger barnet starten i livet...

VAD är det i vårat förbannade samhälle som ska vara så jämnställt och PERFEKT!!! Låt mammorna TA HAND om sina barn...VAD är det att bråka om...???
Det man ska börja med är då att verkligen göra det möjligt också för ALLA män i ALLA "klasser" i samhället att vara lediga...men det ÄR en ekonomisk fråga...se till att man får SAMMA lön då så att det INTE blir en ekonomisk fråga...

Nu ska jag och min lilla ICKE perfekta familj att äta middag snart...BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0