Mamma...du är en skötare...:-)

Min lilla prinsessa påpekade häromdagen något som bara små barn kan komma på att säga...
Jag stod och dammsög kuddar i soffan och hon sa: -Mamma, du är en skötare...du sköter om kuddarna och golvet och Adrian och mig och pappa och Shira och Acka och maten och...ja hon höll på ett tag...:-) Hon har ju så rätt...jag är nog en skötare...:-)
Idag sitter jag här hemma och väntar på sotaren, sist det var bestämt att dom skulle komma så dök dom inte upp...gör dom inte det idag blir jag trött...
I tisdags gjorde jag inlagda rödbetor...det var ju lätt...
Idag håller jag på med Äppelchips(ca 4 timmar i ugn)...hoppas det går...:-) Sedan ska jag baka bröd på eftermiddagen, det var slut i morse så det blev gröt och frukt till frukost idag...
Det tar otroligt lång tid att handla nu för tiden...lusläser varje innehållsförteckning och konstaterar att det är svårt att handla...
Det finns tillsatser i princip allt! Jag vill minimera dem och häromdagen skulle jag köpa min och barnens favoritost...Gouda...men det vart Billinge som bara hade ett E nummer till skillnad från Goudas 4...:-(
Nu ska jag ta fram något till lunch...sedan ska lilleman sova och jag putsa fönster i tv rummet...
Bye

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det roligt att handla. Sist när vi skulle äta tacos o jag stod o lusläste...så sa Jonny: Nu har vi bestämt att vi ska äta tacos, ta det där nu som vi alltid gjort. Vi har inte tid att stå här hela dagen!!!! Ok. Men det finns ju ekologiska tacos produkter nu i allafall. Så det blev det!

2009-10-15 @ 14:48:54
Postat av: Ida

Det är så härligt med alla kommentarer som kommer ur en 4 åring =)

Men så vi mammor, skötare!

Vi får se om det blir ngn son, men finns det ♥-rum så finns det stjärterum!

Kram

2009-10-16 @ 21:00:57
URL: http://jagedenjage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0