Om det finns en gud....snälla hjälp oss...

Stroke - komplikationer - operation för att rädda livet - nedsövd - svarar inte på uppmaning....:-(
Min svärfar fick i söndags en stroke, svärmor ringde: - O kan inte prata och höger arm fungerar inte hör jag i telefonluren...Jag svarar:- Kommer!
Jag möter min sambo och dotter, säger vad som hänt och han "slänger" in dottern till min mamma som tur nog är hemma hos oss...lilleman sover middag.
Jag ringer 112 när vi är på väg upp och E kör så jag nästan inte tror vi ska komma fram...
O åker in med ambulans och han återhämtar sig på akademiska, han blir inlagd för kontroll och E hinner inte hem förrän dom ringer och berättar att han fått en stroke till, en större...
Igår vart han ännu sämre iom att hjärnan ofta reagerar på en stroke och att den sväller...och trycker på den friska delen av hjärnan vilket gjorde att hans medvetandegrad sjönk och han kunde inte andas själv.
Då opererade man bort vänster sida av skallbenet...för att lätta på trycket för hjärnan...operationen gick bra och nu ligger han nedsövd på neurointensiven i Uppsala...Vi vet inte vart detta landar och just nu kan jag bara önska, hoppas och be till den högre makt som finns...gud...ja det vet jag inte men något finns det iaf...
Nu ska jag försöka sova lite för att i morgon åka in igen...

Kommentarer
Postat av: helena

vi håller alla tummar vi har för svärfar din.... och skickar styrkekramar till er.

2009-09-21 @ 08:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0