Lite småkyligt i Särna....

....sitter inne i värmen hos mamma i Särna...det sprakar i spisen...ute är det 32,7 minus...INTE plus...;) Hundarna hoppar till och med på 3 ben och springer gärna mycket snabbt för att kissa för att sedan springa snabbt in igen...Idag har vi varit en "sväng" till Sälen (en sväng på 14 mil...) för att handla på systembolaget...handlade även mat...;) Jag gick in på en Outlet butik medans barnen satt kvar sovandes med mamma i bilen...letade efter en VARM jacka...barnen har ordentliga kläder minsann...medans en annan tar det billiga krafset...NU har jag köpt en VARM jacka....fått ett par scotertäckbyxor av mamma som är helt underbart varma och sköna...nästa år blir det ett par ordentliga skor om är snygga också....de jag har är varma men mindre smidiga och inte så estetiskt snygga...:)
Just nu är vi nog på väg att hoppa i lopplådan...efter lite sillinläggning och rödvin i glasen...imorgon blir det till att rulla köttbullar...troligtvis med rödvin i glaset även då....;)
Första Alladinasken är också öppnad ikväll...underbart gott....speciellt den hatade KÖRSBÄR i likör..-MIN favvo...mums...favvo nr.2 Likörtryffel....ja...jag gillar de med alkohol i...;)
Lämnat min dator hemma...så jag var ju tvungen att installera Spotify på mamis dator...just nu rullar denna Destiny's Child – A "DC" Christmas Medley 
Have a holly jolly christmas, it´s the best time of the year sjunger dom....ja det är den mysigaste tiden under vintern iaf...men det ÄR kallt här....öppnar dörren och man håller på att frysa ihjäl....NU en varm säng där mina små älsklingar redan snusar sött...BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0