Heja vintern...

Iaf två-tre veckor till...läste i Aftonbladet : om köldgraderna håller i sig och tjälen kommer ner till ca 60 cm så kommer 98% av mördarsniglarna att dö, 33% av huggormarna och 10% av fästingarna!!! JIPPI! HEJA VINTERN! Jag vart iom detta vinterfantast....MEN i begränsad tid! :-)

Våren får gärna komma tidigt....vilket troligen då resulterar i att fästingbeståndet "återhämtar" sig...nåja, utan sniglarna och ormarna så blir sommaren iaf bättre...;-)

Sitter om kvällarna och kollar in min Impecta frökatalog och bara drömmer om våren...finns MASSOR med roliga fröer där...har mycket kvar sedan förra året men lite nytt ska jag inhandla...Impecta hade ett stort urval med EKO fröer och det tilltalar mig! :-)

Städade ut julen på övervåningen i lördags efter mycket OM och MEN med min lille huligan...som ställde till med mer oreda än reda...slängde vattensprayflaskan i golvet så den gick sönder och allt vatten hamnade på golvet....grrr...tog en massa trådrullar och drog ut och gjorde "spindelnät" utav...sedan vid lunch så klättrade han upp vid ett obevakat ögonblick och "knäckte" ett ägg mellan händerna...lunchen bestod av pannkakor, därav äggen...mitt tålamod prövades ordentligt...och jag är inte känd för att ha stort tålamod...;-)

I söndags var vi på barnkalas hos "elaka grannen" ;-), det var trevligt! Direkt efter gick vi till våran andra granne och fikade...skulle sedan gå hem och beställa pizza var tanken men vi vart kvar där och beställde 4 familjepizzor istället...:-)

Idag har vi varit hemma, min bil har krånglat hela förra veckan...den är tydligen som jag - frostkänslig!
Ena bakhjulet fryser fast hela tiden så jag får hälla varmt vatten på för att det ska släppa...när det varma vatten blir kallt så fryser hjulet fast igen...MYCKET irriterande...Nu har bilen stått i garaget hela helgen och idag...den får stå där imorgon också så hoppas vi att den rullar "smärtfritt" till dagis onsdag morgon...

Nu ska jag duka fram middagen!

Bye!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där var verkligen intressant info! Hoppas tjälen hinner gå ned så långt att äckelsniglarna försvinner!! Synd att inte mer fästingar försvinner....

Men våren är väl i sikte snart, har beställt en del frökataloger nu!

Är det första dan på ons för dig? Hoppas bilen funkar då, lycka till! Kram!

2010-01-11 @ 21:15:23
Postat av: Ida

Det där var verkligen intressant info! Hoppas tjälen hinner gå ned så långt att äckelsniglarna försvinner!! Synd att inte mer fästingar försvinner....

Men våren är väl i sikte snart, har beställt en del frökataloger nu!

Är det första dan på ons för dig? Hoppas bilen funkar då, lycka till! Kram!

2010-01-11 @ 21:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0