Julen ut ut ut....

Har försökt att bli av med julen idag...övervåningen fixades ju i helgen efter mycket om och men....dagen har väl inte "flutit" på speciellt mycket bättre...min lilla huligan till son sov i en timme och telefonen hann ringa 2 gånger under den tiden...vilket resulterade i att jag bara fick bort min "Musses julafton" (fyrklöverns underbara Disney serie) Försöker få Meja att agera duktig storasyster också men det går inte...HAN FÖRSTÖR BARA...är svaret jag får av min otroligt "dryga" 4 åring som känns som 10 stycken trotsiga 4 åringar...hon är i en period av ständig trots...svarar ALLTID NEJ och lyssnar inte alls! SÅÅÅÅ jobbigt....tips mottages med öppet hjärta!!!! ;-)
Dricker nu kaffe och försöker återfå mitt huvud som håller på att explodera...vilket är ett bevis på brist av koffein!!! Det är inte hälsosamt att vara mammaledig...dricker alldeles för mycket kaffe och när det "glöms" bort eller inte "hinns" med så får man dunderskallvärk!!!

Ikväll blir det kyckling gryta och ris...en ganska så uppskattad maträtt och man döper den till Alladin-kyckling med Belle sås(curry sås) och Jasmin-ris och kanske lite Abu gurka...:-) Min dotter är helt uppslukad av Disney....ja lite mitt fel är det MEN detta med att vi föräldrar styr in barnen på det de leker med...att vi ger killarna bollar/bilar och ger flickorna dockor/klänningar etc är INTE bara vårat fel...läste en artikel i morse på aftonbladet om detta:

Bilar till dottern och dockor till sonen?
Inte säkert att du kan vinna kampen mot könsstereotyperna.
Ny forskning antyder att din sons val av leksaker avgörs av hormoner – redan i livmodern.

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6409904.ab

Nu ska jag göra ett sista fösök innan middagsmatlagningen med att få upp "vanliga" lampor i fönstren...
BYE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0