Solglimt på kvällen...

...är det vad man ska få på sin semester??? Det verkar inte bättre...sååå trist! Det ser ut att regna enligt yr.no också i morgon och måndag...den första veckan har blåst och regnat bort...:( VARFÖR? Vad har jag gjort att förtjäna detta...???

Sambon jobbar natt och barnen är nybadade, nyfikade och är uppe på sina rum och leker en sista stund innan lopplådan...efter det ska jag ta en sväng ut till mitt växthus som står still i växtlighet...likaså de växterna ute i drivbänkarna...de behöver värme ingen kyla...och INGA mördarsniglar...hälften av min purjolök är uppäten av de glupska rackarna...

Idag på förmiddagen kom Essy på besök med sin dotter och dotterdotter...Essy byggde mitt hus 1951 och hennes föräldrahem låg där mitt växthus ligger...hon berättade att hennes släkt bott på den här platsen ända sedan 1500 talet...lite småcoolt faktiskt...:) Vi gick husesyn och fikade lite, tror hon tyckte det var roligt...det tyckte jag!

Imorgon kanske man skulle ta en sväng till stan om det ska fortsätta regna så förbannat...nästa vecka väntar ridlekis på Tirk för Meja mån-ons och vuxenkvällsridläger för mig mån-tors...hoppas det blir kul...ser fram emot det men när allt annat går emot en så skulle det inte förvåna mig om det inte blir någon höjdare...NEJ gud så pessimisktisk man kan vara...är det någon som är bra på att peppa och få människor att bara se det positiva i allt...tveka inte...hör av er...:) Brukar kunna se det positiva...men regn på min semester gör mig mycket negativ...NU ska jag natta barn...BYE!

Kommentarer
Postat av: Ida

Du får sjunga solen lyser så kanske den kommer fram =

;) Novalie ska oxå gå på ridlekis - så vi ses på måndag!

2010-08-01 @ 18:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0