Tisdag...snöar snöar snöar....:(

Idag har varit en ganska lugn hemma dag...skönt...
Gick upp i "lagom" tid, klädde barnen, bäddade sängarna, plockade in rentvättade kläder i allas garderober, gjorde frukost, borstade tänder, dansade till Alcazar - Stay the night (Mejas favvo)...jag agerade discolampa (neddragen rullgarin och skrivbordslampan svängdes fram och tillbaka) Meja mycket nöjd...när jag ledsnat vill hon dock INTE acceptera det...så vi körde "bara" en gång till...:) Som någon barnpsykolog sa på nyhetsmorgon: Låt barnen vinna (få sin vilja igenom IBLAND) det stärker dem att bli självständiga och kommer att kunna löneförhandla mm när som blir vuxna...:)

Sedan gick jag ner och började fixa lunchen, pannkakor till barnens stora glädje...jag gjorde couscous och vårrullar med vitkål och morötter till mig själv...mumma vart det!
Sedan isäng med lilleman...han ville INTE att jag skulle ligga bredvid idag utan somnade själv i sängen...mycket skönt! Jag tog mig tiden att lägga mig på sängen och läsa en bok som jag fick av min kära granne Lisa i födelsedagspresent - Famlijens projektledare säger upp sig! Bästa boken...skrattar och känner igen mig i ALLT! Man är inte ensam iaf...:) sedan ringde jag mitt "stora" barn och "påminde"om att han hade en tid/plats att passa idag...Blodgivarbussen...den missar han 9 av 10 gånger så jag kände att Projektledaren var tvungen att "rycka" in...

Sedan ville Meja spela memory, så då vart det en kopp java och Memory...precis kokat kaffet så gick strömmen...sms grannen...nej hon hade ström...vart genast misstänksam mot motorvärmar kabeln som låg ute...
Skottade fram den under snö och "knäppte" på huvudströmbrytaren som löst ut igen och vips hade jag el igen! En kvinna reder sig själv...elr hur var det nu: FAMILJENS projektledare reder sig själv! :)
Nu så har vi avklarat mellis och barnen leker i lekrummet...jag ska nu börja att fixa middagen...potatisgratäng, lövbiff och gräddig kantarellsås...ser fram emot middagen!

Hmmmm jag började med att skriva att det varit en lugn och skön hemma dag...märkligt! :)

BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0