Ledig idag...

...inte ofta det händer känns det som...skulle verkligen behöva jobba mindre, de dagar jag är ledig är jag så trött och slut att jag knappt orkar ur sängen...:(
Idag ska jag försöka orka få ngt gjort iaf...baka en sockerkaka tills ikväll tänkte jag, ska ha MeandI party ikväll...
I helgen jobbade jag delad tur på lördagen och förmiddag på söndagen, sedan iväg på kalas...lilla syster fyllde år, sedan raka vägen till Tirk för ridning-Jättekul! Det ger mig ett lugn när jag står och gör hästen i ordning...nästan känner hur det strömmar energi in i mig när jag bara andas in häst doften och känner värmen från det stora djuret...ja...TACK min kära grannkärring att du sparkade mig i baken!!! LUV U!
I söndags var jag ute och jobbade som sagt och vi har fått nya bilar på jobbet...2st Toyota Avensis och 2st Toyota Urban Cruiser...mkt roliga bilar att köra...
När jag parkerat hos en dam vi bara har tillsyn hos ute i skogen så pratar vi lite i dörrhålet och hon får syn på Urban jag körde den dagen...Hon frågade:-Är det samma sorts bil du hade igår? (åkte Avensis på lördagen till samma dam) Ja på sätt och vi svarade jag, men olika modeller...Damen svarade:-Jaha, ja när någon frågar mig vilket sorts bil det var så svarar jag att det vet jag inte men den var röd ! :) och så skrattar hon och fortsätter, jag vill inte fylla mitt huvud med så onödiga fakta som bilmodeller...man får tänka på att att vid min ålder kan det riskera att det blir fullt uppe i huvudet...:)
Igår var det strömlöst i hela Tobo, Örbyhus, Österbybruk och delar av Tierp...så igår vart det smörgåsar och fruktsoppa till sen mellis och en bit smörgåstårta till middag vid halv sju för barnen och sambon, jag åkte till Gävle bro för TW möte och då passade jag på att köpa en korv på Statoil...:)
 
Frukost i Broddby! Oboy och smörgås vart det...

Nu ska jag dammsuga...lär göra det också...:( Usch...om jag fick krypa ner i ide och vakna till våren!
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0