Nu är jag hemma igen...

...varit hela dagen hos mormor, idag var också mamma och hennes bror och fru där, så det var mer lättsamt...imorgon sitter jag själv igen...Idag vart det snabbmiddag...stekt falukorv och makaroner...inte ofta det severas till middag hemma hos oss, men idag varken orkade jag eller hade tid...Sedan blir det nog soffan om inte mamma ringer...för då blir det Gimo igen...
Så tråkigt att se mormor behöva ligga och tyna bort...hon har blivit så liten, hon har alltid varit lite "rultig" men nu är det inte mycket kvar av henne...:(
Lärkbackens personal är iallafall jättebra, sköterskan var upp och förklarade läget för mamma, min morbror och fru idag, mig berättade han för igår, det är vård i livets slutskede som gäller och inga livsuppehållande insatser sätts in...accepterbart när det gäller någon som ska fylla 94 men ändå jobbigt när det gäller ens egen så att säga...
Bye!

Kommentarer
Postat av: Ida

2011-02-23 @ 22:10:25
URL: http://jagedenjage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0