Sov gott mormor

Fredags kl.15.18 släppte mormor taget...envis har hon som sagt alltid varit...efter mitt förra blogg inlägg satte jag mig hos henne och höll hennes hand...hon andades mer ytligt och lite mer ansträngt under fredagen...men det var inga andningsuppehåll...dagen gick, jag var jättetrött och jag tror att mamma gick på ångerna av de sista stresshormon som höll henne vaken...
Personalen var JÄTTE bra, de turades om och det satt alltid någon hos oss, de fixade kaffe, vi fick frukost, lunch, middag...Lärkbackens chef och personal ska vara stolta över det de gjorde för oss!! TACK!
Jag la mig på soffan en stund på eftermiddagen vid halv 2 till halv 3...hade precis fått tag på pappa som skulle åka till mina barn till kl. 17.30 då sambon skulle jobba på taxi...fix och trix för att få mitt liv att gå ihop, som vanligt...jag somnade nog till i tio minuter ca...sedan gick jag in till mormor och höll om henne och sa att nu får du ta och gå till mormorsmor, mormorsmormor och morfar, släpp taget nu...
En personal som jobbat hela torsdagen mellan 7 på morgonen och 21 på kvällen som sa till min mormor när hon gick:-Vi ses imorgon! kom in vid 15 då hon började igen....jag satt och höll mormors hand, så tyckte jag helt plötsligt att det rossliga vart bättre och att andningen tycktes vara lättare...så jag sa det:-Nu vart det lättare att andas va mormor? I hennes utandningsluft svarade hon då: -Nej....hon sa sedan ett flertal gånger nej vid varje utandning...det var ett tydligt nej inte bara ett ljud...mormor ville inte gå...
Jag som tror lite på livet efter tolkar det som att någon kanske morfar kom för att hämta henne och hon tyckte inte att det var dags...min mormor var väldigt levnadsglad och hon har sagt till mig tidigare att hon inte ville dö...att hon var rädd för det...:(
15.18 öppnade hon ögonen, tittade på mig, bet ihop och gick med morfar....RIP min lilla mormor, jag älskar dig!
Julen 2004



Mejas dop 2005

Julen 2005

Meja hjälper till med hårrullning 2007

Våren 2008

4 generationer...:)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0