Vakar...dag 3

Det vart inte soffan igår kväll...mamma ringde i panik vid kvart i åtta...då hade mormor det jobbigt...hade mycket svårt att andas och höll på att kvävas...när man ligger stilla länge så är det vanligt att vätska/slem bildas i bröstet/lungorna...det var det som ställde till det...men när jag kom vid 5 över åtta (det gick INTE lagligt till Gimo)...var det lugnt igen...nattsköterskan sa att mormor skulle få en medicin kontinuerligt nu som var slemhämmande...mormor fick den vid tolv inatt men imorse när dagsköterskan kom så tyckte hon annorlunda...? Senare kom också läkaren och då ifrågasatte jag varför man inte gav medicinen som en annan läkare faktiskt redan skrivit ut till vid behov i måndags...läkaren svarade då att det gick visst att ge det...sköterskan kom och mormor fick den...(kan det vara en "dyr" medicin eftersom man är så "sparsam"...?) Morr!
Mormor sover nu lugnt, hade en "svår" period inatt vid 2 tiden igen...mamma sov här, jag somnade ca halv ett och när klockan rinde halv sju imorse så var jag inte uppkäftig kan jag säga...hua...dessutom var det 25,7 minus...frukost till ungarna och iväg till dagis...nu sitter jag på Lärkbacken igen...:(
Varför ska man behöva tyna bort? Varför kan man inte bara få somna fort när det ändå är "färdigt" så att säga...Livet är väldigt underligt!
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0