Sista fredagsledigheten...

...shit vilken semester ångest jag har nu...framför mig ligger hösten, med de mörka fuktiga kvällarna, vintern med den bistra morgonen...det är långt till knopparna brister och fåglarna leker så där underbart som de gör på våren...våren som gör att man orkar kämpa på, se ljuset...sommarens långa kvällar är slut...det märkte jag igår...mörkt tidigare än på länge...det är varmt och fuktigt ute, men när man bara använder ögonen så fryser jag när jag ser ut...ledigheten 4 dagar kvar...tillbaka till tidiga bråkiga morgontimmar...barnen njuter precis som jag av att inte ha så många måsten, nu väntar skolan för lilltjejen som enligt mig är för liten...ja jag vet en mammas "löjliga" oro...alla skynda er kommer tillbaka...alla kläder kommer tillbaka...kom ihåg att sätta i motorvärmaren...grrr glömde den...får skrapa tunn tunn is som inte isskrapan tar...snön gör det lite ljusare...den tunga blöta snön knäcker min rygg...jag lägger mig och LÄNGTAR efter våren!
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0